IIAB har lavet en storyline om YouTube for Google

IIAB har udarbejdet en levende fortælling om YouTube i hvert af de nordiske lande, der på et stærkt empirisk grundlag giver et klart og underholdende billede af, hvad YouTube er og hvordan YouTube bruges. Google bruger i dag fortællingen ved præsentationer rundt i Norden og i kommunikation med medier, mulige reklamepartnere og øvrige interessenter.

PP

Metode

De fleste mennesker i Norden bruger YouTube, men bag den høje dækning findes brugere med vidt forskellige behov. Fortællingen om YouTube beskriver derfor en stor udbredelse, men også nuancer og personlige historier der placerer YouTube i vores hverdag. IIAB har derfor kombineret styrken af forskellige metoder og funderet fortællingen i surveymateriale indhentet af Ipsos og fokusgrupper udført af TNS Gallup.

 

Kommunikation

IIAB omsatte analysen til en levende fortælling, med udgangspunkt i en enkel grafisk streg der på en gang udtrykte noget særligt nordisk og gav tal og grafer et menneskeligt udtryk.

 

flok

 

Præsentationen bestod af en power point præsentation, suppleret med en række videoer lavet af IIAB, som netop afspejler mediet. Nogle videoer består af YouTube klip, der giver en fornemmelse af den store variation i videoerne på YouTube og hver især understreger en vigtig pointe i YouTube-brugen. Der blev også produceret en stop motion video som opsamler og understreger de vigtigste pointer i den samlede analyse på en underholdende og letforståelig måde.

 

stopmotion

Tags: , , , , , , , ,

Ingen kommentarer endnu.

Skriv et svar